Depaseste momentul critic al sistemului bancar cu ajutorul oferit de CSALB

Atunci cand ai un litigiu bancar sau ai vreo nelamurire, este bine sa te adresezi unor profesionisti care stiu cum functioneaza sistemul. CSALB este o entitate independenta, apolitica, non profit, de interes public, cu scopul de a administra infrastructura necesara solutionarii alternative a litigiilor dintre consumatori si institutiile financiar-bancare in mod echilibrat, rezonabil, rapid si in afara instantei, prin colaborare cu experti in domeniul financiar-bancar care, in functie de procedura aleasa de parti, poate propune sau impune o solutie de rezolvare a litigiului. CSALB nu este o entitate utila doar prin serviciile oferite, ci si prin educatia financiara pe care o ofera gratuit online pe pagina lor web.

O disputa apare atunci cand un detinator de card contacteaza banca emitenta a cardului si solicita sa-i fie returnati banii. Litigiile sunt o caracteristica a retelelor de carduri Visa, Mastercard si American Express menite sa protejeze detinatorii de carduri de activitati frauduloase.

Litigiile pot aparea din mai multe motive, inclusiv:

Nu asa cum este descris, in cazul in care detinatorul cardului sustine ca nu a primit niciodata bunurile sau au fost semnificativ diferite de asteptarile lor.

Nerecunoscut, in cazul in care detinatorul cardului nu isi aminteste la ce se refera o taxa din extrasul sau bancar.

Frauda, in cazul in care detinatorul cardului sustine ca nu a autorizat achizitia (de exemplu, informatiile cardului lor au fost furate si utilizate in mod fraudulos).

Eroare de administrator, cum ar fi facturarea duplicata, suma facturata incorecta sau o rambursare care a fost promisa, dar care nu a fost primita niciodata.

O disputa este initiata de banca emitenta a consumatorului (banca care le-a furnizat cardul de credit) si procesul este directionat prin banca. Notificarea unei dispute poate fi primita prin urmatoarele:

O cerere de preluare care este generata atunci cand detinatorul cardului a solicitat mai multe detalii despre debitarea cardului sau. O cerere de preluare este pur si simplu o cerere de informatii si nu are ca rezultat miscarea imediata a fondurilor. In cazul in care informatiile furnizate de comerciant se dovedesc satisfacatoare pentru titularul cardului, cazul este inchis. Daca, totusi, detinatorul cardului nu este multumit de detaliile referitoare la debitarea cardului sau, acesta poate ridica in mod oficial o disputa pentru recuperarea fondurilor. Cu atat mai mult, consumatorul trebuie sa isi faca o educatie financiara!

O disputa in care detinatorul cardului contesta imediat debitarea cardului sau si are de facut o reclamatie. Dupa primirea unei notificari de contestatie, comerciantul are 7 zile pentru a contesta revendicarea. Daca comerciantul nu contesta reclamatia in termen de 7 zile sau informatiile trimise sunt considerate nesatisfacatoare, fondurile retinute de la comerciant vor fi returnate detinatorului cardului. Daca litigiul este acordat in favoarea comerciantului, nu vor fi acordate fonduri detinatorului cardului, fondurile retinute pentru taxa in litigiu vor fi eliberate in contul de decontare al comerciantului, iar taxa de administrare va fi inversata comerciantului.

Procesul de arbitraj si decontare se desfasoara direct intre bancile emitente si cele achizitoare. Din pacate,  nu poate influenta procesul de arbitrare, in afara de a sprijini comerciantul sa prezinte un caz solid in care comerciantul considera ca reclamatia in litigiu este inechitabila sau frauduloasa. In toate cazurile, odata ce bancile au convenit asupra unui rezultat, trebuie sa respectam decizia luata. Nu exista cai de escaladare.

In orice caz caravana CSALB sta la dispotia tuturor pentru a oferi informatii importante legate de educatie financiara!

Previous post Cabinet avocatură București: Buju&Partners
Next post 5 intrebari pe care ar trebui sa le adresati fotografului dvs